mandag 28. mars 2011

"Venner for livet"

Til min bursdag, som for øvrig ikke har vært enda, fikk jeg en bokserie vi er veldig glad i. "Venner for livet" heter den. Vi hadde disse bøkene da vi var små, og vi ble kjempe glad i dem.
Jeg synes bare det ble så godt for meg et stykke jeg leste høyt for Alette. Det var det kapittelet som heter i "Havsnød" da Jesus dro over på den andre siden av sjøen. Helt på slutten av sto det en liten oppmuntring til barna, men det gjelder så absolutt meg også.


Til guttter og jenter idag sier Jesus: "Ikke vær redd når lynene blinker og tordenen braker og vinder uler, for jeg er alltid i nærheten. Når det er mørkt og stormen raser, er jeg hos dere. Ikke vær redd."

Dette er en slik herlig barnetro som vi alltid må ha med oss.
Jeg tenkte ikke bare på når det er fysiske ting som skjer som torden og lyn, men og når vi står i alle slags prøvelser og alt ser mørkt ut rundt oss. Da er Jesus hos oss og vi trenger ikke å være redde så lenge vi holder oss til han...

Ønsker alle en flott dag..
Klem Ellen

6 kommentarer:

  1. Ja, det er sant!

    Jeg tenkte akkurat på den hendelsen og det Jesus sa "Hvorfor er dere så redde? Har dere ennå ingen tro?", da jeg ble så voldsomt dårlig rett før vi skulle på flyplassen i India. Da følte jeg Gud talte til meg midt i "stormen". Og han ga fred om at det skulle gå bra.
    Ofte så ser ikke stormene så store ut når man ser tilbake på dem, men når man er midt oppi virker det overveldende. Da er det godt å kaste alt på Han. Han vil føre oss trygt gjennom.

    SvarSlett
  2. Åh, så søtt og enkelt, men også så oppmuntrende!

    SvarSlett
  3. Husker jeg elska de bøkene da jeg var mindre!
    Utrolig fine bøker - både for barn og voksne. Thanks for sharing!

    SvarSlett
  4. Må si at jeg likte godt de bøkene da jeg var yngre jeg også. Og det lille avsnittet der husker jeg faktisk spesielt godt. Takk for at du delte det med oss:)

    SvarSlett
  5. Jeg syns det er så kjekt at dere med barn får disse bøkene :) husker selv hvor kjekt det var å bli lest for og lese selv i de bøkene.. Bruk de flitig, og barna får nok mange gode minner med de bøkene de også.. det er så enkelt forklart, og jeg blir selv styrket når jeg leser de for Lia og Andreas nå.. Vi trenger virkelig å bli som barn.. Veldig fint innlegg Ellen..
    klems fra tante Kjersti..

    SvarSlett
  6. Heisann alle sammen..

    Tusen takk for koselige kommentarer. Det ser ut som det er veldig mange som er vokst opp med disse bøkene. Det er herlig.. Det går faktisk ann å kjøpe dem ennå på Norsk Bokforlag. De koster endel men er absolutt verd prisen:-)
    Klem fra meg

    SvarSlett