søndag 3. april 2011

Hjemme alene helg

Atter en uke har gått, og det har skjedd mye som alltid:-) Denne helga har jeg vært alene med jentene og Grethe for min kjære mann har dratt på guttetur. Kan ikke være så  kjip å holde han hjemme når det for engangsskyld er guttetur til Koppang:-) Savner masse å dra dit opp selv, men vi er jo kommet til en annen epoke i livet med ekteskap og unger så da er det ikke like muligheter får å dra på slike skiturer som tidligere. Savner jo det å dra på turer slik som i "gamle dager" men det er jo EN TID TIL ALT. Akkurat nå er det andre viktigere ting i live.
Alt i alt har vi hatt en flott helg der mye har skjedd. På fredag var Regina her og vi hadde en koselig kveld sammen. Lørdag var vi på besøk hos Ruth Hansen og idag var vi en tur innom Tulla. Har opplevd mye og tror jentene er rimelig utslitte. Stakkar hunden til Tulla, Akita, har blitt skikkelig gammel/sliten og har fått flere sykdommer så en kan aldri vite, kanskje det var siste gang vi så den idag.

Dette bilde ble tatt for ca 1 år siden. Da var hun vilter å leken. Nå orket hun nesten ikke å hilse på oss i trappa..

Men men.. Det er jo livets gang.. Ellers har jeg en dag igjen alene sammen med jentene før min bedre halvdel kommer hjem igjen. Det skal bli deilig å få han hjem.
Idag rullet Eva-Lotta selv fra rygg til mage. Merker at hun begynner å bli så stor nå. Hun er så våken og kvikk og aldeles herlig den skjønne jenta vår. Blir bare mer og mer takknemlig for de skjønne gavene Gud har gitt oss.


Vanvittig herlige..

Ser for meg Alette og Eva-Lotta springer sånn om noen år. Det skal bli morro å se. Men akkurat for øyeblikket nyter jeg det å ha en baby som ikke kommer seg rundt alle steder for da kan det bli travelt her i huset med passingen..
Vil bare samtidig takke Grethe for den fantastiske hjelpen du var for meg i helga:-) Det er så deilig å ha deg tilbake her i Drammen:-)

Og så et lite sitat før ukens travle dager begynner igjen:
Et kristenhjerte gleder seg over å elske - uten å få noe tilbake.

Ønsker dere alle en god uke fylt med nye utfordringer:-) Ha en fortsatt god kveld.

Klem Ellen

3 kommentarer:

  1. høres ut som om dere har hatt en innholdsrik helg ihvertfall, og ikke kjeda dere.. :) savne de gode gamle skiturene eg og Ellen.. gode minner!! men som du sa, det er en tid til alt..
    og et VIKTIG lite sitat du hadde der..

    Ha en fantastik spennede og morsom uke dere også :) see you soon :)

    SvarSlett
  2. Er vel ikke bare bare å være hjemme alene med to små en hel helg, ihvertfall ikke når man er så mye ute og farter. Bra at Grethe er der og hjelper til da;) Vi sees på lørdag!

    SvarSlett
  3. Tante Kjersti: ja vi hadde en innholdsrik helg. Godt at jeg hadde Grethe her ellers hadde jeg vært helt utkjørt..

    Caroline: Ja d tar på å farte rundt omkring merker jeg. Er ikke like lett å komme seg ut..
    Ses til lørdag ja:-)

    SvarSlett