tirsdag 8. mars 2011

Søskenkjærlighet

Nå ligger begge jentene mine og sover, så da ble det litt tid for meg selv her på pcen.
Det er så herlig å se hvor glad Alette er i Eva-Lotta. Hun er så stolt og skal kose og sitte med babyen på fanget mange ganger hver dag. Alette kunne jo egentlig vært veldig sjalu, pga Eva-Lotta får det meste av oppmerksomheten, men takk og pris så er hun ikke det. Det sparer oss for mye arbeid for å si det sånn..

Hehe.. Alette var så redd for å miste minsten at hun nesten holdt kvelertak på henne.. Eva-Lotta bøyer seg frem hele tiden så da kan det til tider være litt vanskelig å holde henne.. Lille nysgjerrigper..
Herlig søskenkjærlighet,,
Eva-Lotta har kommet i den alderen at hun skal spise på alt hun kommer over.. Så her er bamsene ganske våte på ører og snuter:-)

Jeg har en bok her hjemme som heter "Jeg er i Herrens hender" skrevet av M.Basilea Schlink. Der står det skrevet et lite stykke for hver dag og idag sto det et veldig godt stykke som jeg tenkte jeg ville dele med deg.

Du må pleie din stille stund med Gud. Gi han mer tid. Det å være i Guds nærhet kan ikke erstattes av noe. I Guds nærhet blir du sterk, gjennom hans nærhet blir du forvandlet. Oppsøk ham, så løses alt som du ikke kan løse selv, gjennom Guds nærhet.

Jeg merker det selv at det er ikke alltid lett å sette seg ned for å lese i bibelen. Spesielt jeg som er husmor har ikke all verdens med tid når jeg har to småunger hjemme som tar mesteparten av tiden min, men det handler og om å ta seg tid til det. Prioritere det før andre ting. Det har blitt veldig viktig for meg i det siste.

Ønsker alle en velsignet dag..

Klem Ellen

7 kommentarer:

  1. Ungene er så skjønne altså:D gleder meg til dere kommer:D

    SvarSlett
  2. Ja, ungene er kjempe søte, :) men de ligner nesten ikke på hverandre i det hele tatt!! :O (hvertfall ikke på bilde)

    Takk for formaningen. Tror også det er viktig med "Gud tid" :)

    SvarSlett
  3. Så utrolig skjønne de er! Morsomt å se Alettes knallblå øyne og Eva-Lottas mørke dådyrøyne:)

    Det er så viktig å ta seg tid til en stille stund med Gud hver dag - kjenner igjen følelsen med å nedprioritere det (selv om jeg på langt nær har like mye å ta ansvar for som deg;D). Ha en fin kveld, Ellen!

    SvarSlett
  4. Koselig innlegg Ellen! Og skjønne bilder :)

    Jeg merker også at det er godt og viktig å fylle seg med de "riktige" tingene i hverdagen når man hr noen ledige stunder. Noen ganger kan man starte dagen med å sette på en sang man er glad i, og sende noen stille tanker opp til Gud, andre ganger kan man lese et lite stykke i en bok eller Bibelen, og andre ganger igjen begynne dagen med en kort bønn. Det er godt, at Gud hører deg, om man setter seg ned en hel time, eller om man tar 2 min i ny og ne når anledingen byr seg! Jeg opplever at jeg bare vil ha mer og mer for hver dag av dette- det er så godt å merke!

    Takk for stykket du delte..

    klem M

    SvarSlett
  5. Det er helt utrolig morsomt å se de to ulikhetene sammen. Det er som å se deg og Christoffer i hver sin jente;D

    SvarSlett
  6. Åh, så nydelige de er!
    Enig med de andre her, morsomt at de er så ulike! De er herlige på hver sin måte :)

    Takk for at du delte stykket med oss!
    Det er alltid fint med oppmuntringer.

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  7. Det er så koselig med tilbakemeldinger..

    Pankel: Gleder oss masse til å dra hjem vi og.

    Tonje: Nei de små ligner ikke mye på hverandre nå, men jeg ser mange trekk i Eva-Lotta som Alette hadde på hennes alder og.

    Synne: Ja Eva-lotta har noen kjempe skjønne dådyrøyne. Til tider har hun litt triste øyne uten at hun er lei seg, men når hun først smiler (noe som hun gjør store deler av dagen) så blir ansiktet helt forandret.

    Merethe: Takk for koselig og ikke minst formanende kommentar på innlegget..

    Caroline: Ja nå er vi virkelig en av hver. D blir spennende å se hvem Eva-Lotta ligner på i oppførselen. Alette er en god mix så spørs om ikke hun andre blir det og.

    Cathrine: De er virkelig herlige på hver sin måte ja.. Klem tilbake:-)

    SvarSlett