onsdag 16. mars 2011

Våren

Vi har akkurat kommet inn fra en nydelig tur på lekeplassen her på Sola. Begge jentene sover etter masse frisk god luft. Fantastisk herlig å være her når det er så deilig vårvær ute med flere plussgrader og strålende sol. Snøklokkene blomstrer og påskeliljene "springer" vel snart ut dem også. På mandag regnet det litt da men uansett, det er måneder siden vi har kjent regn i ansiktet så utrolig nok var det absolutt ikke til å forakte:-) Det eneste vi mangler er den kjære pappaen til jentene og kjæresten min..


Simen er like fasinert av babyer.. Han blir nok en flott storebror..


Alette er ute med tante Bente på lekeplassen..


Slik foregår det altså om morgenen..


I love Dad.. Ja det virker virkelig ut som hun savner han og..


De to skjønne jentene våre..


Jeg har begynt å trene allerede nå jeg..


Hogstad gård hos Frøydis og Paul


Alette var langt oppe i skyene da hun var med lammene.. Snakk om dyreelsker..


Den fødte bondekjerring.. Du er så flink Frøydis..


Alette er sammen med ekteparet Hogstad..


Snøklokkene titter så flott frem..


Alette rir hest..


Sammen med tante på lekeplassen igjen..

På den korte tiden vi har vært her har vi opplevd veldig masse. Men det som sitter best i minnet hos Alette er nok besøket hos Frøydis og Paul sammen på låven med alle lammene.. Jeg som ikke er noen særlig dyreelsker smeltet helt da vi så de skjønne små lammene.. Så vi må nok komme en gang til før vi drar for å hilse på de nye lammene..
Men nå må jeg nok gi meg.. Skal lage kake til Grethe sin avskjedsfest idag. Vi reiser sammen med henne til Drammen på lørdag..

Håper alle får en solrik og flott dag..

Klem Ellen

7 kommentarer:

  1. Her var det mange fine bilder av småtrolla dine! Utrolig deilig å være på vestlandet på denne tiden sikkert;) Nå når man vanligvis begynner å bli litt lei snø og sånn.. Kos deg videre der borte så sees vi vel snart;) Vi må vel ha velkomstfest for Grethe kanskje? hehe;)

    SvarSlett
  2. Å SE!Ikke noe snø!! Fantastisk! :)
    Kos deg masse hjemme hos mor og far!Fra og med i morgen er det min tur til å være uten mann- det er kjedelige greier, skjønner du savner gubbendarius!! Men det er godt det er sånn og da ;)

    Klem!

    SvarSlett
  3. Koselig innlegg! Jeg blir glad av å se tegn til våren, den kommer snart til Oslo også! Satt på verandaen og nøt solen i går, på et tørt lite område uten snø:)

    SvarSlett
  4. Skikkelig vårstemning i stavanger for tiden, altså - snøklokker til og med! Herlige barn du har, Ellen:)

    SvarSlett
  5. Kjempe fin blogg Ellen:) Har vært koselig å ha dere på besøk i stavanger:) Våren er veldig fin her før lukta kommer;)

    SvarSlett
  6. Caroline: ja vi må kanskje lage en velkomstfest for henne.. men tror d blir nok med 2års dagen til Alette til uka..

    Merethe: ja savner gubben jeg vet du, og kjenner det skal bli godt å komme hjem igjen imorgen.. Du får kose deg videre alene med dine små

    Tuva: vår er bare helt digg.. og snøen vil nok forsvinne igjen den og.. kjenner at jeg ikke gleder meg så altfor mye til å komme hjem til snø igjen når jeg har fått kjenne på vårfølelsen..

    Synne: ja vi er velsignet med to herlige jenter som vi bare blir mer og mer glad i..

    Beate: D har vært veldig koselig å være hjemme igjen her og. og våren er og veldig fin når "drittlukta" kommer:-)

    SvarSlett
  7. Hei hei Ellen:)
    Det var så koselig med besøk på gården og at dere tok dere en tur til Stavanger:)
    I dag ble det født trillinger, og et var helt svart:) fikk litt bank i fellesgarden stakkar, men det er såååå nydelig:) Det skal foressten bli kopplam;)hihi....
    Håper vi sees snart:)
    KLem fra oss på Hogstad:)

    SvarSlett