søndag 23. oktober 2011

Effektiv lørdag..

Yes, da er vi endelig i gang med nytt bad. På fredag var rørleggeren her og demonterte alt baderomsutstyret og flyttet varmtvannsberederen ned på vaskerommet. Og igår kom det noen flotte svogere her for å hjelpe til å rive badet:-)

Gjesterommet er omgjort til stellerom og lagerplass..
Her er det gamle badet vårt.. Jeg gleder meg masse til å legge ut før og etter bilder, for dette kommer virkelig til å bli helt forandret..

Et lite kott blir slått sammen det gamle badet så vi får et større bad:-)

Guttaboys i aksjon.. Sjekk hvor støvete det er her..

Jeg var så heldig å få hjelp av Grethe hele dagen.. Så mens gutta var oppe å rev bad tok vi småjentene med oss ut for å skifte dekk på bilene våre. Ja, du leste rett, Grethe og meg gjorde faktisk det:-) En bitte liten smule stolt at vi klarte det.. *Kremt*.. (vi har enda ikke kjørt bilen så vi får håpe at dekka står godt på:-)) Mens vi var ute funderte vi på om vi skulle åpne en ny bedrift, dekkdame (istedenfor dekkmann) Hehe.. Etter vi hadde tatt Grethe sin bil og så smått hadde begynt på vår så begynte smått den ideen å forlate hjernene våre.. Det var litt mye styr og griserier..

Eva-Lotta tok seg heldigvis en blund så vi fikk jobbe ifred..

Grethe i aksjon:-) Snakk om driftig dame:-) IMPONERT

Husmornykkene var vekk der. Det ble byttet med olje og griseri fra dekka

Hva er vel bedre tidsfordriv enn å sitte foran i bilen med barnemusikk, teppe og lese Donald for elefanten?
Dagen ble avsluttet med et herlig måltid mat:-)

Så sånn har vår helg vært.. Hektisk men veldig effektiv.. Tusen takk til dere, Alexander, Sebastian og Grethe som var med å hjalp oss. Vi hadde virkelig ikke klart dette uten dere:-)

Klem Ellen

12 kommentarer:

  1. Så deilig det skal bli med nytt og større bad:) Godt å få hjelp. Men for noen flinke dekkdamer da.....klem

    SvarSlett
  2. Oi oi oi, skal sei!! Strikkepinnene er byttet ut med fastnøkkel! :D Så flinke dere er! Og de andre også, å rive et bad er en skikkelig møkkajobb! Så godt at dere får hjelp..

    Her er det ikke noe som heter effektivitet i det hele tatt. Frida er syk med feber og oppkast, og masse blemmer rundt munn og på innsiden av leppene..Ingen ting på føtter og hender, men minner mistenkelig om den runden dere har hatt. Blir mye tid på facebook og blogger mens hun ligger i fanget! ;)

    Ha en fin fin søndag! Klem Merethe

    SvarSlett
  3. Det var flinke jenter og gutter! Gøy å få til nye ting, men du er sikkert glad for å slippe en sånn grisete jobb til vanlig. :)
    Gleder meg til etterbildene. :)

    SvarSlett
  4. Næmmen, ser man det! Her skifter vi dekk og greier :D Flinke jenter altså! Er det ikke gøy å gjøre litt sånt innimellom også? Jeg synes det var kjempegøy å få lov til å skifte dekka sjøl, selv om mamma freaka ut ;) Men jeg liker at dere ikke er redd for å få litt møkk under neglene altså ;) Handy women!

    Og så deilig med nytt bad da! Gleder meg til å se hvordan det blir :D Fint med litt ekstra hjelp også, kan jeg tenke meg! Det var nok litt av en effektiv lørdag, ja :)

    Likte bildene! :D

    SvarSlett
  5. Hehehe, så dere skifter dekk og greier ;) Ikke verst!!
    Så gøy at dere har satt igang med oppussinga av badet nå da :) Kan tenke meg det blir deilig å få det ferdig!

    Freshe bilder! :D

    SvarSlett
  6. Så kult med nytt bad, gleder meg til å se!
    Tøffe damer, som skifter dekk.:)
    Ha en fin uke:)

    SvarSlett
  7. Haha, skal sei, skal sei. Dere skifter dekk og greier og greier jo :D Kult. Og så deilig med nytt bad! Blir nok kjempebra :) Liker bildene du har tatt!

    SvarSlett
  8. Alltid hyggelig å være hos dere Ellen! Kjekt å jobbe med mannen din som kan en hel masse om det meste. Og i tillegg fikk vi en nydelig middag og kake og fri tilgang på sjokolade ikke minst! Imponerende at dere skiftet dekk! Jeg fører inn en stjerne i boka mi på dere begge to =)

    SvarSlett
  9. Imponerende! Jeg har aldri skiftet dekk! Gleder meg også til å se etter-bildene:) maten så deilig ut, tror ikke du kan lage annet enn deilig mat. Det er ihvertfall min erfaring:) Ha en velsignet uke!

    SvarSlett
  10. Tusen takk alle sammen for koselige kommentarer.. Det setter jeg veldig pris på:-)

    Irene: Vi har noen flotte søsken på begge sider som stiller opp når det trengs..

    Merethe: Håper ungene kommer seg raskt.. Klem

    Sabine: Ja jeg er glad jeg slipper en sånn grisete jobb til vanlig, men kjekt var det jo..

    Cathrine: Freake hun ut ja? En må jo få prøve seg litt da. EN lærer ikke av å ikke prøve ihvertfall:-) Hihi som du ser ja så var vi ikke redd for å skitne oss til, men Alette synes ikke noe om at vi var så skitne på hendene..

    Charlotte: Det blir superdigg når det blir ferdig.. Gleder meg masse..

    Victoria: Ha en super uke dere og nede i Frankrike..

    Gina: Takk skal du ha.. Ska sei ska sei ja.. Du har lært noe stavangersleng ser jeg:-)

    Alexander: Håper det var en gullstjerne du førte inn da:-) Vi synes det er veldig koselig å ha deg på besøk her og..

    Tuva Linn: Hehe, det er nå ikke all mat som smaker like godt nei. Ha en velsignet uke du også..

    SvarSlett
  11. Så bra at dere endelig har kommet igang med badet skikkelig. Blir veldig spennende å se etterbildene! Flinke dere er til å skifte dekk. Imponerende!

    SvarSlett
  12. Jeg er IMPONERT:-) husmødre kan ALT;-) gleder meg til å se hvordan badet blir;)

    SvarSlett