søndag 25. september 2011

Strikking

Sist helg fikk jeg noen nye kjoler av mamma. De er strikket av alpakkagarn som Tulla kjøpte i Bolivia. Det ble noen nydelige kjoler som jeg helt sikkert kommer til å bruke kjempe masse i vinter.. De er gode og varme i tillegg til at det er kjempe skjønne..


Ellers har jeg begynt igjen med å strikke fletteputer som jeg også gjorde sist vinter. Men denne gangen har jeg fått låne en bok av mamma med MASSSSSE forskjellige strikkemønster med fletter. Så nå gleder jeg meg til jeg er ferdig med den andre..


Håper alle får nyte den flotte høstdagen vi har idag. Det skal ihvertfall vi gjøre snart..

Klem Ellen

6 kommentarer:

  1. Åå. De var skjønne! Hun vil ikke strikke en sånn til meg også da? Hihi:)

    SvarSlett
  2. Søte kjoler. Boka så veldig bra ut. Elsker sånne puter.

    SvarSlett
  3. Så nydelige kjoler, Ellen! Er i strikkemodus selv for tiden.. blir det om høsten. Kjempefint med strikka puter, håper du viser frem det ferdige resultatet etterhvert da :)

    SvarSlett
  4. De kjolen så veldig fine ut, også i alpakka da, da er de jo ektra gode og myke. Så ut som det var mange nydelige og anderledes flettemønstre i den boka ja. Kunne godt tenkt meg en strikkekjole selv jeg og, sånn som Synne. men det blir nok for mye jobb.

    SvarSlett
  5. Nydelige kjoler! De to snuppene blir nok skjønne i de:)
    Og de putene er utrolig lekre, skulle ønske jeg kunne strikke sånn! Jeg får lære meg det når jeg er ferdig med det jeg holder på med...

    SvarSlett
  6. Synne: joa jeg kunne gjerne tenkt med en sånn kjole jeg og, eller en tunika lignende.. Men det blir nok litt for mye arbeid..

    Tuva Linn: Putene er superenkle.. Bare å sette i gang:-)

    Maria: Ja jeg skal prøve å huske å legge ut det ferdige resultatet..

    Caroline: Det er nok litt mye jobb med stor kjole ja. Hadde vært deilig å bare kjøpt en ferdig men det koster nok flesk kan jeg tenke meg..

    Maria: Jentene blir nok kjempe skjønne i dem. Det er bare å komme så kan vi sette i gang med et nytt prosjekt for deg:-)

    SvarSlett