torsdag 19. januar 2012

Vannkopper

Stakkar den minste jenta vår, hun har fått vannkopper gitt.. Så her går dagene stort sett til trøsting, spraying og kosing og filmseing. Huset får flyte..Heldigvis får minsten vekk tankene om kløing når hun ser film, og det er jeg evig takknemlig for. Det er ikke noe kjekt med de små som er syke, og spesielt ikke når det er så vanskelig å hjelpe dem. Heldigvis har jeg funnet en god løsning som fungerer på henne. Og jeg er veldig glad for alle råd og innspill som jeg har fått fra venner og familie. Senere idag skal jeg teste ut hvordan zylokain fungere når hun klør på det verste. Hun har desverre fått ekstremt mye vannkopper i bleieregionen, noe som jeg absolutt ikke håpet skulle skje. Men men.. sånn er det med de små. Jeg synes det var litt dårlig gjort av meg at jeg oppsøkte smitten, nå når det står på som verst, men jeg tror også jeg skal være veldig glad for det når det er over. Stort sett er det så mye bedre å få det når de er små. Men men.. det får være nok for denne gang.. Har ikke tid til å sitte her:-(

Klem Ellen

14 kommentarer:

  1. Stakkars vesla! Godt du har funnet noe som hjelper. Er det ikke i bleieregionen de får det som verst når de er små og bleiebarn da..? Synes jeg har hørt det. Håper hun får det lett og at det snart er over. Er ikke alle som får det lettest når de er små vetdu. Lykke til og masse god bedring.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.. Jo de har nok en antydning til å få det verst der. Sånn jevnt over er det best å få vannkopper når en er passert 1 år til den beste tiden å få den når en er rundt 3 års alderen. Men det finnes jo alltid unntak. Vi er jo så forskjellige alle. Det har vi jo et par eksempler for hjemmefra.. Det mest optimale er jo etter en har sluttet med bleier. Men men.. så mye vannkopper det er ute å går nå så skulle det nesten vært merkelig å ikke få det så mye som vi er ute blant folk.. Blir det ikke verre enn det er nå så skal nok dette gå veldig fint.. Jeg er litt mer betenkt nå på den hosten hun har fått..

      Slett
  2. Hei kjære dere, så kom vannkoppene til dere også:/ Vi har ikke sett noen tegn til utslett ennå, og heldigvis sier nå jeg for det:) Nå er Ole Kristian akkurat ferdig med tre uker med hoste, hostet nesten bare på natt. Ikke veldig mye, men litt hosting hver natt. Som holdt han litt våken.Men han er snørrete og det kommer to store jeksler oppe og kjenner store kuler nede også....så alt går vel hånd i hånd:) Masse god bedring til dere-klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff, stakkar Ole Kristian. Ikke kjekt med den hosten. Han har gått lenge med den. Oi, han får jeksler allerede. Det har jeg ikke kjent antydning til på minsten her ennå. Godt at han ikke fikk vannkoppene. Det er litt kjedelig nå når du har akkurat begynt i jobb igjen.. Vi skal holde avstand inntil videre:-) Klem

      Slett
  3. Stakar liten. Man må vel nesten gjennom det der uansett, så kanskje det ikke er så verst i forhold til hva det kunne bli:) God bedring til den lille søtingen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.. det er egentlig greit å bli ferdig med det, men noe lett har hun det ikke stakkar. Men jeg synes bare det hadde vært så kjedelig å få det en gang det skjer noe spesielt. Nå har jeg tid og mulighet til å ta meg godt av dem..

      Slett
  4. Know what you meen! Filip er også syk for tiden, ikke med vannkopper men. Så fælt når man ikke kan gjøre dem friske. Jeg må inrømme at det er litt hjertesmeltende at de blir så klengete da:)God bedring til lille tulla.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er virkelig ikke ofte denne aktive snuppa vår sitter iro.. Stakkar er Filip også syk. Er vel på grunn av temperaturforskjellen sikkert:-) God bedring til småen, nå gleder jeg meg skikkelig til å se han og dere igjen.. Klem

      Slett
  5. Å, stakkars lille tulla! Skal bli godt å bli ferdig med det!
    Mine tre har hatt det, og det er jeg glad for..
    Håper hun blir kvitt det snart!
    Klem fra Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg trøster meg med det at de aldri kan få det igjen. Kan tenke meg at du er glad dine er ferdig med det ja.. Klem tilbake..

      Slett
  6. Uff, uff. ;( I hope everything will go fine with her. Grethe probably knows what is best for it. Because I used what she gave me for the kids, it was working very good. Get that one! :) I don't remember what was the name of it.. If there is a place in her cheek, give a kiss from me. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi.. jeg fikk det lenge før vannkoppene brøt ut. Det er virkelig kjempe bra.. Klem

      Slett
  7. Jeg har ikke fått med meg at du har byttet ut bloggnavnet før nå jeg! Ho har liksom vært i Afrika ho se ;) Synes det var litt lenge siden oppdateringer fra den kanten :p Men da er jeg med! :'D

    Stakkars lille snuppa da <3 Men det er nok greit å bli ferdig med det med en gang. Hos oss fikk alle det på en gang husker jeg, alle fra Charlotte til Fredrik (som var minst da). Synes synd på mamma da, stelle og dulle med 8 unger på en gang liksom :P Håper Eva-Lotta blir kvitt vannkoppene så fort som mulig da. Lykke til :)

    SvarSlett
  8. Huff da! Ikke deilig med vannkopper.. Får håpe de blir fort borte igjen. God bedring til lille, søte Eva-Lotta <3

    SvarSlett