tirsdag 22. november 2011

Julebakst hos Sabine:-)

Idag tok vi turen til Sabine og jentene for å lage pepperkaker og en annen kakesort som Sabine hadde laget deigen til. Det ble en koselig stund. Det ble endel arbeid med mange små barn rundt oss, men det gikk så utrolig fint også (hehe, kanskje pga snuppa vår lå og sov)

Hanna var veldig flink å skjelve ut.. Imponert:-)

Hehe, egentlig tror jeg at deigen smakte best, det var ikke så lite som gikk ned i den lille magen. Heldigvis har det ikke blitt noe magesmerter..
Så her er vi i full gang med juleforberedelsene. Jeg har fått bakt litt, skrevet julekort, og nå tenker jeg snart å snoke i julepynten. Jeg synes virkelig jeg har vært flink i år som har ventet med å pynte helt til nå. Ifjor var jeg en uke før tiden. Hehe..

Men men.. Nå får jeg nesten se å gjøre noe fornuftig. Gubben er ute, og her er huset nedlasset av rot og søl på kjøkkengulvet etter minsten som liksom skulle spise et pølsebrød alene. Brødet ligger vel og merke over alt. Det er mye kjekkere å rive alt i filler og slenge det ut over gulvet enn å spise det pent opp.. Men men.. sånn er det med småunger i hus..

Klem Ellen

(Beklager folkens at jeg ikke er noe mer ivrig på bloggen, men tiden strekker ikke helt til her for tiden. Mangler litt motivasjon for å si det sånn)

6 kommentarer:

  1. Åå - pepperkakebaking er koselig, da:D Gleder meg til søndag: Da er det 1. søndag i advent og offisielt lov med jul! Hihi. Jula blir best når den er litt eksklusiv!

    SvarSlett
  2. Så koselige førjulssyssler! Prinsesse-Hanna er på plass. Morsomt for små og store med pepperkakebaking. Vi skal bake pepperkaker her på fredag. Ektepar-baking, med Rebecca og Øyvind:) Hehe. Så flink du er til å bli ferdig med julekortene så tidlig. Jeg som ikke har fått somlet meg til butikken og hentet kortene våre engang. Trege meg. Gleder meg til å se mange bilder av et julete hus på Tolerud snart!

    Klem

    SvarSlett
  3. Synne: ja jeg burde egentlig vente til søndag men.. Jeg må planlegge alt så jeg skal få tid til alt:-)

    Caroline: ja det var MYE mer koselig når vi var flere om det. Så koselig at dere finner på ting sammen. Det er artig.. Julekorta springer ikke av. Og jeg har virkelig ikke skrevet noe særlig, men synes det bare var greit å bli ferdig med det.. Skal prøve å få lagt inn bilder av det julete huset etterhvert. (eller så kan du jo komme å se det live. Det er mye bedre:-)) Klem

    SvarSlett
  4. Å, så koooselig med pepperkakebaking! :D Tenkte vi skulle ta en sånn dag med småkidsa her hjemme vi også, før vi drar til Madagaskar! :)
    Hihi, morsomt at Hanna hadde pynta seg litt ;)

    Så flink du er til å ordne og stelle med både hus og familie, Ellen! :) Gleder meg også til å se huset deres i julestemning!

    SvarSlett
  5. Cathrine: dere får ta en pepperkakebakingsdag sammen med kidsa. Det liker de nok kjempe godt.. Alltid kos å være flere når en gjør slike ting.. Tenk nå er det virkelig ikke lenge til dere reiser. Det blir skikkelig nice..:-)

    SvarSlett
  6. Koselig med pepperkakebaking ja . Får vel snart sette en stooor deig jeg og, det er liksom tradisjon det med barna ;).. Kos dere i førjulstiden :)
    Klem

    SvarSlett